lørdag 5. juni 2010

Schrödingers katt




Jeg har schrödingers katt ferie, sier vår nest eldste sønn. Der er vi to. Vi venter begge i spenning på sensur av avlagte eksamner.
Et maratonløp av det interlektuelle slaget. Timer,dager,uker og måneder med hard jobbing. Tvangs-elsking av fysikk og mattematikk.
Jeg trodde jeg skulle bli så lykkelig når det hele var over............. den gang ei, for det er jo nå matte virkelig begynner å bli morro. Sa jeg virkelig det??? Sa JEG at matte er morro?
Ja, miraklenes tid er åpenbart ikke over. Jeg trodde jeg var helt annalfabet hva den type kunnskap anngår. Nå har jeg oppdaget at jeg faktisk synes det er fryktelig morro og savner faktisk å sette meg ned med matte/fysikk lekser. Gleden over å få til, skjønne og mestre goooood : )

Vel, de siste dagene etter siste eksamen har gått med til å fin regne på mulige utfall av karakterer. hvor mange søkere på studiet i 2009, hva var snittet da? Hvor mange i 08 og 07, hvor mange har søkt i år, hvor mange har studiet på førsteplass. Samordna opptak har jeg, ikke overaskende, vært innom opptil flere ganger hver dag. Bare for å få bekreftet det jeg allerede vet. Må ha over 59,9 i snitt for å være sikkret plass.

Frem til 20 juli har jeg, som min eldste sønn, Schrödingers katt ferie. Håpet gløder som en liten snølykt langt inni hjertet mitt. Godt forberedt på å bli skuffa, men håpet er der : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar